Vila i Frid

Tror knappt att det är sant men blir övertygad när jag lyssnar på radion. The king of pop är död!!! Tragiskt! Jag har så mycket fina och roliga minnen till hans musik både som vuxen och som tonåring, ja ännu längre tillbaka faktiskt. Jackson Five minns man ju sen jag var liten. Jag var ju en discotjej och då var Jackson självklar. Och vem satt inte och längtade framför tv:n när Thriller videon släpptes. Nu är han i gott sällskap med många andra bortgångna fantastiska musiker som kommer att sitta där uppe och jamma tillsammans bland alla änglar.

Nu ska jag ta fram alla mina Michael Jackson låtar och spela massor och minnas. Kanske dansar loss lite också eftersom det är svårt att vara still till hans musik.

Som sagt hans musik var otrolig men han hade ett tragiskt liv. ”Don´t stop til you get enough” är en låt som jag dansade massor till under den heta discoperioden.  Lyssna och släpp loss lite till videon.  

Kommentera

