Kärlek

Nu har jag fått en ny familjemedlem och hur har jag kunnat glömt bort hur underbart det är med hund. Alltid någon som välkomnar mig när jag kommer hem. Långa härliga promenader som jag oftast får ta ensam annars men nu är det roligare med prommisar. Igår tog vi en tur ut på Långholmen men det var något där som inte var ok. Hon var nervös och stirrig hela tiden ända tills vi satte oss i bilen och hem till Vasastan. Något var det.

Men en del hundmänniskor kan allt vara bra korkade också. Mötte häromdagen en äldre kvinna i 70-årsåldern som tagit hand om en stor tuff hund som var en blandning mellan Staffordshire och Pitt bull (gillar inte dessa) den verkade lugn och stannade för att kika på Elsa och kvinnan höll i kopplet intill kroppen med båda händerna, som om något skulle hända. Elsa gruffade till lite såsom hon kan göra vid nya besök. Monstret fick då ett utfall och blev galen och jag blev rädd och drog Elsa därifrån. Bad om ursäkt till kvinnan och sa att jag tycker dessa hundar är lite läskiga och hon blev lika galen som hunden och skrek på mig att det är minsann sån hund som min som är läskig och ställer till allt. Jo, tjenare! Tycker att det borde vara som i England där alla kamphundar är förbjudna. Har inte varit så rädd för de hundarna tidigare men efter dessa tar jag omvägar för att slippa ens möta något monster.  Blir det en kamp om att förbjuda dom så ställer jag upp direkt.

Kommentera

