Höst

Äntligen är det höst. Älskar luften, färgerna och att man kan med gott samvete kura hemma i soffan och ha det mysigt med en bok, film eller tillsammans med någon. Finns ingen årstid som jag känner mig så tillfreds med mig själv och livet. Och den här hösten känns bättre än alla tidigare höstar. Har kanske äntligen lärt mig hur ta till vara på det goda i livet.

Önskar at jag kunde få alla att må bra och se allt det goda och fina vi har. Vad jag lärde mig för länge sedan som jag tycker är en bra regel. Det är att oavsett hur dagen sett ut att tänka varje kväll på tre bra saker som skett under dagen. Något som någon sagt eller som jag sett eller hört. Eller bara en bra känsla. Det funkar faktiskt och då känns allt ganska underbart. Det är så lätt att vi hänger upp tankarna på det dåliga som berört oss under dagen. Nä kasta bort de dåliga känslorna. Livet är alldeles för kort och jag vill njuta av allt det goda. Jag älskar verkligen livet och jag tror att livet älskar mig.

Det var lite morgontankar en höstmorgon i september. Kärlek till alla från mig.Höst 172

Kommentera

