Grått ute, grått inne och även grått i sinnet idag.

Ja, så har jag en sån dag när jag inte känner för annat än bara skrota runt hemma i mysbyxor och raggsockor. Krypa ner i soffan under en filt och dricka en kanna té i sällskap av en mysig film. När det känns grått och trist tänker jag inte tvinga mig att hitta på något skoj utan jag är kvar i den hänslan tills det går över. Och det gör det. Om jag inte får ha riktigt tråkigt ibland så uppskattar jag inte det som är jätteskoj och mysigt. De där dagarna när det flödar på med glädje, ljus och kärlek. Faktiskt brukar de flesta dagar vara ljusa och glada.

Tänkte att jag måste sätta fart med träningen och köpte mig ett gymkort. Hur mycket har jag gått dit tro? Nix,nada, inget. Det bor en liten latmask i mig just nu men jag borde….Hatar ordet jag borde. Åtminstone så har jag iallafall både yogat och mediterat som jag anstränger mig att göra varje dag. Jag kanske skulle ta och baka lite ”terapibullar”…Näe, känner inte för det heller. Tar mig nog ut till hötorget och köper lite blommor som gör mig lite glad. Och ikväll blir det bio, Michael Jacksons ”This Is It” . Vi får hoppas att det gör mig piggare.

Kram på er som läser detta.

Kommentera

