God Damn!…Vilken träningsvärk!!!

Nöjd igår? Men idag…aj.aj.aj går som en stapplande gammal gumma… Tack och lov för hissar. Nåja, uppåt gick väl bra att gå men ner. Aj,aj mina ben! Men det är värt smärtan och mer ska det bli. Träffade en av killarna från träningen och frågade hur kroppen kändes men som svar fick jag ett ryck på axlarna och ” nää, det känns inte så värst, hahaha” Ett par timmar senare, samma kille hade svårt att komma upp ur stolen. Oj, Vad kan det bero på? Nu skrattade jag. Vilken lättnad! Ser fram emot nästa pass i vår ”Beach 2010 klubb” Det är ett gäng glada prickar som vill komma i form till sommaren och ha kul tillsammans. Två ggr i månaden ses vi och varje pass är en överraskning. Så det kanske blir afrikansk dans, ballett, yoga eller rentav konstsim på Sturebadet.

Ett pass ”Crossfit” var ett uppvaknande för min vilande kropp. Vi var tolv stycken varav endast två damer och vi kämpade på vill jag lova. Det är verkligen dags att väcka min kropp efter så gott som ett års vila. Men det har inte funnits någon som helst inspiration eller glädje att gå och träna. Men eftersom kläderna inte längre sitter som de ska så är det ett måste nu och jäklar vad kul att komma igång igen. Efter det jobbiga passet så var det en timmes yoga vilket också tar på krafterna trots att det var en väldigt lugn yoga.

Ikväll hem i skaplig tid och vila kropp och knopp inför nya tag imorgon.

Kommentera

