Hej mitt vinterland

Snö, snö, snö! Myser av att det är så vitt ute och då blir det lättare att vara glad.  Det gråa som dämpar humör bäddas in under snön och fram kommer ljuset och tystheten av snötäcket.

Fick imorse sådan lust att kasta mig i snön för att göra snöänglar…men hur skulle det se ut?… ”Vuxna människan har blivit tokig ring psyk!” Nä, jag fick göra änglar i fantasin.  Om inte annat så kan jag ju göra änglar om jag åker ut i skogen.

På tal om åka! Vart i helsicke har mina vinterdäck tagit vägen? Den firman där jag hade dessa förvarade har klappat igen/lagt ner/ försvunnit/ borta! Ja, han gick i pension men inte mina däck, nä inte än. Hur som helst så skulle de vara vid någon däckfirma på Vanadisvägen. Säkert! Kollade runt men ingen vissta vad jag pratade om men jag var inte den ende som ringt. Till slut luskade jag tag på ”pensionärens” mobilnummer och han svarade, oj vad förvånad jag blev. ”Ja, visst faan dom ska du ju ha och jag TROR att dom finns på en firma i Bromma, här är numret” Jag ringde men jag fanns inte registrerad varken med namn eller min bils reg. nr. Han skulle kolla upp de andra firmorna han hade men ingen napp där heller.   Så jag ringde återigen upp ”pensionären” (som egentligen heter Per). Han skrattade och sa ” ja, dom är ju för faan på Birkagatan 20″. Nu blev jag tyst men ok då finns dom alltså. Jag ringde, ringde, ringde det numret jag fått och det tog två dagar tills någon till slut svarade. Jag frågade efter mina däck och killen svarade att dom finns där men han som sköter växlingen av däck var inte inne. ”När kommer han då?” och han svarade ”senare idag” Ok, Frågade om jag kunde komma och hämta mina däck men icke, det gick inte.

Så slutligen så kör jag med sommardäck fortfarande och det känns inte så lockande att ge sig ut i snöstormen som är idag på vägarna. Passar på att jobba över en stund.

Men jag njuter av vädret som är med eller utan sommardäck. Kanske blir det en liten ängel ikväll. Så om det synsen ängel i vasastan är det jag som gjort den kanske eller kan det finnas fler som jag får lust till snöänglar?  

Kommentera

