Att vända något jobbigt till något positivt.

Ja det kan faktiskt funka och det vet jag att många med mig tycker. När något trist och jobbigt händer i livet känns allt så hopplöst då kan vi göra våra val. Leva kvar i känslan av det negativa eller vänd det till något positivt och ta lärdom…Så vad har jag lärt mig? Jo, en erfarenhet rikare och oj vad rik jag börjar bli. Vet snart inte vad jag ska göra med min rikedom…Kanske kan dela med mig! Ja, ja! jag tror iallafall att det är någon mening med allt vi går igenom och får uppleva.

Vi stänger lätt in oss i egot när något händer men jag önskar att vi inte gjorde det utan delar med oss av det som är svårt och oförklarligt. Även om det inte löser problem så lättar det på känslorna och allt känns lite ljusare och lättare att bära. Jag tror inte att vi ensamma ska bära på smärtan även om den är personlig och privat. Att dela erfarenheter med vänner vi inte trodde vara nära vänner kan vara en aha upplevelse och något mycket positivt. Önskar alla kunde se det ljusa i alla omkring oss och då skulle allt bli lättare. Så jag önskar att många med mig vågar prata och dela med sig för det kan öppna oväntade möjligheter. Att stänga sig inne i känslor leder bara till ledsamheter och smärta. Jag vill leva i nuet och vara lycklig och vill även att många med mig ska göra detsamma.  

Må så gott alla rosenkinder och kärlek till alla.

Kommentera

