Bad monday……NOT!

Faktum är att trots måndag och kallt samt den första långa arbetsveckan efter alla helger så har det varit en bra dag. De flesta jag har pratat med har haft ångest p.g.a att nu är vardagen ett faktum igen. Men jag mådde ganska bra när larmet gick imorse och det var dags att kliva upp. Jippie, en vanlig vardag! Nu blir allt som vanligt igen och det känns riktigt bra. Julen är utstädad och ett minne blott. Mysigt att göra julfint men en skönare känsla att städa ut den. Läste ett horoskop i Damernas värld om hur året blir och advent i år blir något speciellt iår..gissa om jag blir nyfiken? På arbetet skulle mina bästa dagar detta år komma april till juni. Har räknat ut att då kommer det vara lugnt på jobbet med mitt projekt så det kanske är därför..hmm.

Till lunch gick jag och kolegan Seija ut och tog en mycket rask promenad i solen och det glittrade så vackert i snön. Vintern är ju som allra vackrast de här dagarna då det är snö och solsken. Blev också lite sugen på att plocka fram långfärdsskridskorna från vinden. Det var ett antal år sedan jag åkte men det kanske vore något att göra. I tanken gör jag det iallafall hur som helst. Idag hade vi invägning i ”Beach 2010” klubben och jag var inte sämst, den här gången…Puh! Sen blev det ett tufft pass och jag var ju tvungen att ta i eftersom det var 13 starka killar och så lilla jag. Alltså! Jag känner mig mycket nöjd med den här dagen och själen får ro när jag låter kroppen få svettas. Nu åter till dammsugaren som står och ropar på mig här brevid. Sen blir det en stunds avkoppling i soffan.

Idag var det faktiskt lite bättre att vara jag.

Puss på alla rosenkinder

Kommentera

