”Indoor Walking”

Det är svettigt, det bränner fett, det är jobbigt, MEN…det är jätteroligt. Det är något helt nytt och det kallas för ”Indoor Walking”. Gick på mitt första pass och kunde inte drömma om att det skulle vara så jobbigt.  Instruktören guidade oss och pushade hela gruppen så det blev inte annat än kul. Sen att det brännde i hela kroppen var bara att acceptera och köra på. Det handlar om att träna i grupp på specialbyggda crosstrainingmaskiner. Det är effektivt eftersom man rör stora muskelgrupper och är skonsamt mot lederna. Maskinerna ställs in med det motstånd man vill ha. Ju större motstånd desto tuffare.

Helt knasigt egentligen men jag och min väninna var alldeles höga efteråt av att det var så roligt. Jag kommer med all säkerhet gå många gånger framöver och jag hoppas fler provar denna nya träningsform.

Garanterad svettfaktor och otroligt roligt!

Kom igen nu alla svettiga rosenkinder!

Man kan ju gå dit av olika anledningar….*blink*

Kommentera

