Ett möte!

Jag är helt stum efter ett möte med en person som gjorde så starkt intryck på mig som ingen annan gjort på många år. Det var en otroligt stark kvinna med en fantastisk karisma och utstrålade sån godhet och värme. Hon kallade sig för ”hälsoinspiratör” och det var hon definitivt rätt person att kalla sig för. Nu var vi en hel grupp som träffade henne men aldrig har jag varit med om att en person kan göra en hel grupp så positiva och glada.  

Efter ett ganska personligt samtal med henne kunde hon peka på vad som var viktigt att tänka på i min ålder när det gäller hur jag lever, tränar och kosten förstås. Mycket har varit själklart för mig hitills men hon fick mig verkligen att fundera. Jag har fokuserat på helt fel saker många gånger i mitt liv som jag ”trodde” var bra för mig men det är kanske så att ens egna behov ändras med ålder, tid och livssituation. Det jag många gånger trott mig behöva är något jag inte alls har något behov av.

Intressant är det iallafall och ganska enkelt till och med. Nu ska jag bara få kropp och knopp att ”gifta” sig med varandra. Och jag har en stadig grund att stå på och det är en utomordentlig bra början. Jag är helt enkelt inspirerad så in i hoppsan nu. Och det var inte sista gången jag träffade ”hälsoinspiratören”. Eftersom hon gjorde så starkt intryck på mig så kan det inte gå annat än alldeles utmärkt.

Nu känns det fint att vara jag och trots den dåliga sömnen så vaknade jag med ett leénde imorse. Välkommen tillbaka!

 

Kommentera

