Yoga förenar

För mig är yoga en förening mellan kropp, själ och sinne. Just nu kämpar jag med min yoga som för ett tag stretat emot. Jag vet vad yoga betyder för mig men ändå så är det svårt just nu att komma in i den yogiska stämningen. Men för mig är yoga…

Att känna gemenskap med andra yogisar och andra i min omgivning.

Att känna att kropp och sinne får en harmoni i vardagen.

Att tro på mig själv och tro på livet.

Att njuta av att vara jag i min kropp.

Att vara nöjd med det som är här och nu.

Att se med ödmjuka ögon på det som sker omkring mig och på mina medmänniskor.

Yogan får mig att tycka om att vara jag och varje gång upptäcka något nytt med kroppen eller i sinnet. Det ger mig ett lugn som inte kan beskrivas i ord. Det är som en spännande resa som aldrig tar slut och att leva med yoga är att få ett harmoniskt liv. Men vägen är slingrig många gånger och har utmaningar. Jag har upptäckt saker hos mig som jag inte kände till innan jag började min yogiska resa och det blir säkert många fler utmaningar.

Jag älskar det yogan gör med mig och den resa jag får.

 

 

 

 

 

NAMASTE

Kommentera

