Snö, snö, snö…

Och åter snö. Visst har det varit en fantastisk vinter och är fortfarande men jag blir så trött av den här kylan och mörkret. Längtar efter sol och ljus som värmer kropp och själ. Gick idag iväg till min lilla hälsobod för att köpa mig den vanliga flaskan med Chi-san som jag inte kan leva utan och som  får mig att bli piggare. Den här gången tänkte jag att nu köper jag en stor flaska så den håller ett tag. Pulsar hem i snöovädret och bara det är som ett träningspass . I håret blev det istappar och jag kände mig som en liten snögubbe. Nästan hemma så slinker jag på Ciao-Ciao och säger hej, lägger påsen på en stol och där glider påsen rakt ner på golvet, ”poff” och flaskan gick sönder. Sådär ja, det var dom vitaminerna det.  Det blir en ny tur till butiken på fredag för att inhandla nya vitaminer.  

Börjar få in mer och mer rutiner i min vardag nu och jag jobbar på det dagligen. Det passar mig nog väldigt bra med rutiner och jag mår bra av det. Den stora gejen är att få rutin på träningen. Nu har jag iallafall fått fyra dagar av sju med rutin. Hur duktig är jag inte då? Klappar mig själv på axeln. Dag 1, växlande träning. Dag 2, Indoor Walking. Dag 3, vila. Dag 4, Body Pump. Dag 5, Yoga. Det är ju fem dagar med rutin ju. *ger mig själv ytterligare en klapp på axeln*. Vad bra det här blir och jag är nöjd. Att hitta motivationen är inte helt lätt och det är en kamp bara det. Har nu hittat både glädjen, inspirationen och kämparandan. Förutom detta så försöker jag varje morgon att yoga en liten stund så jag väcker kropp och sinne stillsamt.

Jag tror faktiskt att det tagit mig över ett år att komma hit men nu känns det bättre än på mycket länge. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle komma iväg att träna igen. Hur kunde jag tänka så? Gjort många felprioriteringar helt klart. Men det är fortfarande inte helt självklart att springa iväg att träna, och nästan varje gång jag tar väskan för att ge mig av tänker jag ”Åh, vad skönt det skulle vara att bara få vara hemma och njuta och fixa här hemma” Kommer alltid på en massa saker som jag vill göra förutom att gå och träna. Men väl där så blir jag så nöjd över att vara just där så tårar kan ibland rinna nerför kinderna av belåtenhet över att jag tog mig dit. Och nu väntar också en spännande utmaning på yogan.

Lev väl alla rosenkinder

Kommentera

