Mitt mål

Nu må jag säga at jag har ett mål som jag så sällan haft. När jag nu tränar så flitigt och fått bra rutiner så bestämde jag på en fika rast att en tjejklassiker får det bli. Jag har god tid på mig att träna och det här målet känns helt rätt. Det jag mest oroar mig över så är det tjejvasaloppet. Men andra har gjort det som knappt åkt skidor så varför inte jag.

Förövrigt så är min träning just nu guld värt för mig och har lagt upp bra rutiner. Hinner inte med så mycket annat nu men det känns helt rätt. Finner mitt lugn i det hela genom att yoga, om jag inte  går iväg och gör det i klass så blir det en stund varje dag hemma. Det kaos i huvudet som var tidigare är endast ett minne nu. Känner mig ganska nöjd nu också när nio cm runt midjan är borta. ”klappar mig själv på axeln” men jag går ständigt med någon träningsvärk eftersom det blir en ganska allsidig träning så att jag kör alla muskler i kroppen. Enformighet är ju så otroligt trist och det är nog även så när det gäller annat också. Men tyvärr så är det hur de flesta har det. Äter samma frukost varje dag, lunch samma tid med samma personer oftast och till samma ställe. Sitter på samma plats i soffan och vid matbordet. Ja även när vi ska sova så blir det på samma sida och samma ställning…menar sovställning nu. Men om fantasin skenar iväg så är väl det sant också. Jag tror att de vanor vi har står för trygghet också.

Må väl alla fina

2 thoughts on “Mitt mål

Kommentera

