Konstsim heter det visst.

Idag är jag hur nöjd som helst efter att ha fått prova på konstsim med ett gäng underbara människor (kolleger för övrigt). Vi låg där i bassängen och plaskade och försökte göra oss snygga men vi brast allla ut i fnitter och det plaskades rejält. Så…Kerstin vår instruktör tyckte inte det var vår grej så hon körde med oss ett ordentligt vattengympapass istället. Hon tänkte väl att det inte fanns en framtid för oss som konstsimmare. Nåväl det får väl gå ändå tänkte vi alla.

Vattengympa är underskattat, helt klart. Men som de valrossar vi alla var så var det rena rama stormen i vattnet när vi alla plaskade runt och sprang och vände och hoppade i vattnet. Larvig träning? Nä knappast! Jag tror varenda muskel i kroppen fick sig en genomgång ja t.o.m fingrarna. Kan faktiskt tänka mig det här fler gånger. Efter passet köpte jag e smoothie och slog mig ner i en av relaxstolarna på Sturebadet Haga. Vilken underbar miljö mmmm, härligt att vara jag. Satt där och bara tyckte att jag hade det bra. Sen in i bastun för en stunds avkoppling. Styrde sen hemåt med ett leende på läpparna.

Njut av livet alla rosenknoppar

//Lotta

2 thoughts on “Konstsim heter det visst.

    • Försökte bli klok på det och tittade på youtube och fann ett svenskt kill lag. Ganska underhållande.

Kommentera

