Tittar våren fram tro?

Är det sant tro, kan det vara så? Är det våren som gör sig synlig? om inte helt lite grann. Sådär lite som att kika fram bakom gardinen. Hur det än är så blir jag alldeles varm inombords och det värmer upp min själ om det är så. På väg ut för att känna solen värma upp mina kinder och jag välkomnar den med hela mitt hjärta.

På vägen hem ska jag handla lite god frukost och sen hem och lösa melodikrysset och kanske ringa min mor om hjälp behövs. Hon som är en melodikryss expert. Kan en lördagmorgon börja bättre.  Extra glad blir jag också när vågen visar mindre och mindre. Nu är det 11 cm i midjan som är borta. Hur nöjd som helst och målet närmar sig nu med stormsteg. Nu ut i solen och jag ska le åt varenda en som jag möter på min morgonpromenad. Idag blir det en underbar dag.

Njut av solen och dagen alla underbara

One thought on “Tittar våren fram tro?

Kommentera

