En helt vanlig fredag!

Den här fredagen blev inte alls som andra vanliga fredagar med mys hemma i soffan tittandes på ”Let´s  Dance”.  Nej, nu livar vi upp fredagarna hädanefter och den här fredagen blev jag bjuden på fin trerättersmiddag i fantastiskt vackra Blå Hallen. Och extra fint kändes det när det var på bekostnad av våra skattepengar. Skönt med lite återbäring! om inte i pengar så i form av mat, dryck och underhållning. Servitörerna gick i långa led och det serverades från fina fat alla tre rätterna som bestod av:

Cheesecake med Kalixlöjrom och syrad rödlök

Vårlamm med primörer, dillsky och potatiskaka.

Romglass med ananassorbet och rån

När efterrätten kom in så släcktes det ner, och i trappan stod servitörerna på led och balanserade upp efterrätten med  fyrverkeri på. Samtidigt spelades och sjöngs det ”Stockholm i mitt hjärta” Kändes lite stämningsfullt och jag är en stolt Stockholmare som älskar min stad i hjärta och själ.

Nöjd av kvällen begav  jag mig ut i den gråa, kalla, midnattstimmen för en promenad hem längs den mörka Kanalen.  Kanske inte det bästa val av promenad denna sena timme och ensam men det blev trots kylan en skön promenad. Väl hemma värmdes en kopp varmt gott te som jag avnjöt i soffan och tyckte att kvällen som gått var en fin minnesvärd kväll. Och framför allt för  min kära syster som troget tjänat landstinget i 30 långa år. Hon har inte bara sin  tjänst nu utan en fin guldklocka på armen också. Grattis syrran och tack för att jag fick dela den här kvällen med dig.

Njut av livet alla fina

//Lotta

Kommentera

