BEYOND RETRO

Bjuden på 50-års fest och ingen större lust och inget partyhumör. Dessutom var det tema 1980-tal vilket jag inte alls tycker var så kul. Hmm, 1980-tal! Modet var såå fult och det var mycket konstiga saker som hände i mitt liv det årtiondet. Förutom en sak och det var att jag fick världens goaste, finaste son 1983. Det var en lycka större än allt annat.

Hur som helst så fann jag ingen inspiration till den här festen men så tänkte jag att jag tar en stund inne i en härlig butik på Drottninggatan. Gick runt och drog i kläderna och höll i något plagg en stund för att sen hänga tillbaka. Neej, det fanns inget jag gick igång på. Efter en stunds vandring i butiken kom det fram en tjej och frågade om jag ville ha hjälp…Ha hjälp?? skojade hon? Ja jag vill ha HJÄLP! Hon satte igång och plockade ihop saker åt mig och hon tyckte det var kul också. Väl inne i omklädningsrummet med en hel hög kläder med mig och jag provade det ena plagget efter det andra. Expediten kom till mig med jämna mellanrum och peppade mig och kom med ännu mer att prova. Jag kännde inte för något och hon gick sen på lunch och avlöstes av en annan lika underbar expedit och vi fortsatte prova det ena efter det andra. Efter att mitt tålamod nästan var slut så lämnade jag provhytten med några plagg som kändes nja ganska ok. En blus hade jag fastnat för med breda axelvaddar. 

Till slut så lossnade det och jag visste precis vad jag skulle ha men hälften hade jag redan hemma . Men det shoppades accesoarer i massor för att göra det rätt. Ja sen kom festhumöret och det hela kändes riktigt kul. Nästan så jag känner för att gå till butiken med en tårta till tjejerna i butiken som var helt sagolikt underbara och gav fantastisk service.  Dit vill jag gå många gånger igen och rekomenderar den varmt till alla.

Kommentera

