Ny upplevelse

Nu har jag äntligen gett mig in i en behandling med akupunktur vilket jag testade för många år sedan när jag gjorde en magoperation och inte stod ut med värktabletter samt att jag inte kunde sova. Det funkade fantastiskt bra och smärtan försvann så gott som helt.

Nu sökte jag upp en kinesisk läkare som har en liten klinik här i vasastan och hon satte nålar först på framsidan, i huvudet, på magen, benen, fötterna och i ansiktet. Det sved lite emellanåt. Efter att ha legat med dessa nålar i ca 40 min var det bara att vända på sig och nålar sattes sen in längst hela ryggen och i nacken. De nålar som sattes i ryggen fick även små koppar av uppvärmda glas som sög sig fast runt varje nål. Efter en stund kände jag mig lite yr och väldigt trött och det gjorde lite ont i ryggen där nålarna satt. De nålar som sattes i tinningarna lämnade stora myggbetsliknande märken efter sig och är fortfarande så. Vilket var bra enligt Dr ma som förövrigt var en mycket varm och ödmjukt kvinna med lång erfarenhet inom sin kinesiska läkarvård. Fick stort förtroende för henne. Hon hade en manlig assistent som knappt talade svenska och som bara pekade och viftade med armarna när han tillrättavisade och däremellan satt han på en stol rakt upp och ner. När hela behandlingen var klar och han tog bort nålar sa han med bestämd lågmäld röst ”Kla” vilket betydde klar och att jag kunde sätta mig upp och klä på mig. Sen gick han och satte sig på stolen igen. Kul liten man.  

När jag behandlats klart fick jag några påsar med massa konstiga och torkade örter som jag ska koka och dricka två ggr om dagen. Väl hemma på kvällen så var jag helt slut i huvudet och så trött i kroppen och trots att det var fredag kröp ner i sängen vid nio på kvällen och det är verkligen inte likt mig som är nattuggla. Åh, vad jag hoppas det här kommer att hjälpa vilket jag tror på. Nu i skrivandets stund så står kastrullen med de kinesiska underörterna och puttrar och jag har fått noga instruktioner på hur jag ska göra. Jag kan lova att det ser inte gott ut. Men det ska göra under. Gick därifrån med en lugn och avkopplande känsla i kropp och själ samt med en kasse i min hand med olika örtmediciner och med en stor påse gojibär som jag ska äta av varje dag.

Nästa behandling blir om två dagar och det blir spännande om det blir med samma reaktion. Känner mig nöjd efter mitt beslut att ändra på saker och beslutsamt gå mot ett mål så att jag mår bra igen och får sova gott och lugnt om nätterna.

Mina kinesiska örter som skall kokas i vatten och sen drickas som te…mmmm

Kommentera

