Nu är jag här igen!

Just det, HEJ!

De dagar jag tar en powerwalk till eller från jobbet som tar ca 40 minuter så möter jag en del personer. Det är joggare, sådana som jag på väg till jobbet, pensionärer, mammor ute med sina barn och en del möter jag flera ggr i veckan men hälsar vi på varandra? Nej!

För en tid sedan när jag mötte en äldre man en tidig morgon i Hagaparken och solen strålade och det var en fin morgon och han sa glatt ”god morgon”. Jag blev så paff och visste inte vad jag skulle göra men det tog några sekunder så kom jag på mig själv att jag måste hälsa tillbaka och vände mig om och ropade god morgon. Den äldre mannen vände sig om och log igen. Den dagen kändes bra när jag fick ett leénde på väg till jobbet.

Jag bestämde mig sen en dag att på väg till jobbet under min powerwalk så ska jag hälsa med god morgon eller minst ett leénde till de jag möter vilket jag gjorde. Förvånad och lite besviken över att det var få som reagerade. De blev väl kanske lika paffa som jag blev när jag mötte mannen. Jag fick några leénden tillbaka och några sa god morgon. Hoppas jag gjorde några lite glada den dagen. Visst är det synd att vi inte öppnar oss mer inför de som finns omkring oss trots att de är främande personer. Jag ska iallafall fortsätta att hälsa och jag tycker inte det är pinsamt.

Hej på er alla sötnötter.

Kommentera

