Mod

Det krävs mod och kraft att möta mig själv och våga vara den jag är och det finns inga hinder mer än jag själv och mina tankar. För att kunna göra en förändring i mitt liv måste jag ha mod till att våga möta livet. Mod till att våga stå upp för mig själv, mod till att våga gå min egen väg.  Om jag tänker efter och höjer mitt medvetande, så vet jag innerst inne att allt kommer från min inre värld.  Jag vill bli medveten om mina tankar och se till att tänka fina, vackra tankar om mig själv. Tänka tankar som lyfter mig som ger mig styrka, mod och kraft att våga möta den jag är innerst inne. Jag vill ha styrkan att våga möta livet som det är.

Det är modigt att förändra negativa beteénden och det är modigt att stå upp för den man är oavsett hur omgivningen reagerar. Jag känner mig modig och det gör mig stark. Jag har lärt mig att lyssna till min fysiska kropp. Vad jag behöver äta för att min kropp ska må bra. Jag vet hur mycket jag bör röra på mig dagligen.  Jag vet hur mycket jag behöver sova och vila för att må bra.  Jag tänker lyssna till min kropps signaler och ta mig själv på allvar.  Att ta hand om sitt yttre (med en balans) är lika viktigt som att ta hand om sin inre värld.

Lev väl//Lotta

Kommentera

