Det finaste!

Varför ska det behöva gå så långt i ett beteénde att vi håller på att förlora det vi har? Jag höll på att förlora min älskade och min fina väninna och t.o.m mig själv för ett tag. Men när jag stod inför verkligheten och insåg att allt höll på att försvinna så fick jag en läskig känsla i hela min kropp och insåg att jag till stor del har agerat helt fel både mot mig själv och de jag tycker mest om.

Den kärlek jag känner för min älskade är så stor men jag glömde bort att se det fina och istället fokuserade jag på sånt som är förgörande för en relation som för mycket framtidsplaner, bekräftelsebehov, krav och viss svartsjuka. Att ändra ett beteénde som pågått i många år är inte det lättaste och till det behövs ett verktyg. Jag hoppas och tror att jag funnit mitt och jag kommer att klara det. Det är första gången jag känner så starkt att nu måste det till en förändring annars kommer allt att rasera. Kärleken ska vara enkel och det ska vara lätt att älska. Det finaste som finns är att älska och vara älskad.

Thomas Di Leva är förebild när det gäller att förmedla kärlek, värme och ljus.

Kärlek till er alla

Kommentera

