Dröm , minns, lev

 

Kan inte säga det bättre själv. Varför är det så svårt att leva här och nu? Minnen kan vara underbara men också svåra och det är oftast lättare att se det som varit svårt än de fina. Jag tror att jag har lärt mig ett tankesätt för att få bort de tråkiga minnena och det är att förstå det svåra och inte söka efter förklaringar utan bara acceptera och lämna det för att se det fina.

Drömmer om morgondagen gör jag gärna och jag har underbara sådana och just nu är det mycket kärlek och glädje. Dom drömmarna är som bomull för själen och gör så gott. Att leva här och nu är en konst att lära sig men så skönt när det funkar.

Lev väl, här och nu alla underbara

Kommentera

