Det är mycket…

Mycket som ska göras och hinnas med. Jobbet, fritiden med träning och allt annat som ramlar på. Ibland kan kasten mellan stress på jobbet med telefoner som ringer, mail som ramlar in och förväntas svar med vändande mail vara ganska svåra att hantera… Ett djupt andetag och sen ett litet stopp då och då kan hjälpa lite i stressade situationer. Stanna upp, orientera, sortera, prioritera. Jag tror att de flesta människor lever i någon form av stress som kan vara jobbrelaterade eller på fritiden när så mycket ska hinnas med och upplevas men det kan även vara en relation som stressar och menar då att det kan vara i både en kärleksrelation eller i en vänskaprelation. Jag kämpar dagligen med att släppa stressen och se det som är och sker nu men det är ta mig tusan inte det lättaste. Det är så lätt att se de hindren som kanske kan dyka upp på vägen och ställa till det men som sagt ett djupt andetag och fokusera på nuet…oj,oj,oj så enkelt det låter. Borde ju vilken barnunge som helst klara av…Ehh, vänta nu!… Det är väl just barn som är bra på det och som vi borde ta lärdom av. Ja,ja inte helt men jag tycker det ligger mycket i det.

Så här som katten vill jag känna mig och må vilket jag också gör ganska ofta men ibland så blir lugnet lite omskakat…

Med kärlek/L

Kommentera

