Våga tro på dig själv

Björn Ferry hade en liten chans på medalj i jaktstarten på 12,5 km med start som åttonde man. Storumans skidskyttestjärna nöjde sig inte med det – han tog OS-guld 2010. En sanslös skräll. ”Det är kanske 40 åkare som kan vinna men inte alla som tänker att de kan det”, säger Ferry som aldrig slutat tro på sig själv trots motgångar. För mig är egentligen personlighetsmålet det stora: att visa att man klarar av det säger Björ Ferry.

Jag är så imponerad av många idrottsstjärnor som gör fantastiska resultat trots att odsen inte är det bästa men om och om igen så visar de motsatsen.  Att tro på sig själv och att våga kan förflytta berg. Efter att han vunnit OS 2010 var det många som tappade hakan efter hans ”skräll” och vad jag har förstått och hört så var det mycket hans inställning och då var det lätt.

Är det så? Kan vi förflytta berg med bara vår inställning och tro på oss själva? Ja, jag tror det. Att förflytta berg kanske är att ta i men ni förstår. Dags att pränta in i huvudet ”jag kan, jag vill, jag ska” Jag har mina egna mål och kanske inte världsomfattande stora men det är de små som också är viktiga. Bara strävan efter att nå ett mål är ju spännande och utmanande. Vad har du för mål?

Med kärlek och tro på mig själv//L 

Kommentera

