Längtar!

Nu vill jag att tiden ska skynda fram till våren. Längtar efter ljuset, blomsterknoppar och färg. Men än så är det många veckor kvar så det gäller att förgylla dem så gott det går. Om inte med färg omkring oss och i naturen så kan vi ha färg i sinnet. Känner en otrolig längtan efter att ha färg omkring mig. Det är grått ute och idag var jag på ett möte ang. en visningslägenhet som skall ställas iordning och det var mest grått. Ja, ok en och annan detalj får lite färg men jag skulle vilja ha en explosion av färg just nu. T.o.m vi som var på mötet var klädda i mest grått och svart.

Jag får väl nöja mig just nu med att försöka sätta färg på sinnet och tankarna men det gör gott det också.

Med kärlek//L

3 thoughts on “Längtar!

  1. Färger, ja det har du rätt i, det behövs nu! Varför har alla grått, brunt och svart på sig ? >Jag har det för att jag tror att jag ser smalare ut (för jag är tjock).. men alla smala tjejer då? varför?
    Kan det vara så att när man är dyster i sinnet så vill man kanske inte uppmärksammast? eller?

    • Jag tror det finns flera svar. Jag klär mig oftast i svart på vintern och visst är det modet och även sinnet tror jag. ”vill inte synas så mycket” Men färg gör oss alla gladare. Varför inte vara lite wild and crazy och kasta på en färggrann schal?? Blir vi inte lite gladare då?

Kommentera

