Tid!!!

Det är just vad jag behöver nu..tid! och lugn och ro för att hitta tillbaks till mig själv och det finns därute någonstans  jag vet. Men det är inte lätt men låt mig bara va så kommer jag igen. De som frågar hur jag mår så hittar jag på något svar som låter bra men det är inte lätt. Jag vet att med lite tid så blir det lätt så ge mig den tid jag behöver men det är inte lätt jag vet. Om du vill mig gott så ge mig den tid även om det inte är lätt. Det är lätt att dömma och inte förstå det som känns. Det gör det inte lätt men försök så blir det lätt. Vägen blir inte lätt men det går och jag vill dit där jag en gång var. Hjälp mig hitta rätt så blir mitt liv lätt.

Tid finns om vi gör det lätt men det är inte lätt att finna det som vi hoppas ska vara rätt. Rätt ska vara lätt! Vi tar oss sällan tid och ser oss om vad vi har förrän det är försent och det är inte lätt att ta tillbaka det som var. Att ta tillbaka det som var går aldrig men vi kan lära oss av det som var och ta med oss det i livet. Det är lätt att vara eftertänksam men inte lätt att vara det i stunden. Det ska vara lätt att leva och njuta av livet men det är inte lätt när vägen inte blir så som vi trodde den skulle bli. Besvikelsen att stå där naken och sårad är inte lätt men med tid så kommer vi tillbaka även om vägen är krokig.

Det var lätt att skriva och det tog inte lång tid.

Med kärlek//L

Kommentera

