Internationella kvinnodagen 8 mars 2011

På actionaids hemsida har de lagt in en kort film om kvinnors vädjan om hjälp just idag på Internationella kvinnodagen. Såg den och kände hur bra vi har det här och jag är så tacksam över att leva här och nu. Ja, jag vet att många har det svårt även här det är jag medveten över men vi kan trots allt få hjälp. Långt ifrån alla kvinnor har det så bra. De senaste dagarna har jag blivit berörd och rörd över olika rapporter från världen hur kvinnor har det och som får kämpa hårt för att överleva. Det minsta jag kan göra just nu är att skicka ett meddelande om mitt stöd på actionaids hemsida.

En kvinna som gör ett fantastiskt jobb är Margot Wallström som kämpar för utsatta kvinnors situationer världen över i krigshärjade områden. Tv- programmet som visades häromkvällen var rörande men nyttigt att se. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när en kvinna i Kongo vädjade om hjälp och berättade att både unga och gamla kvinnor var/är hårt utsatta av våldet. En våldtäkt är en våldtäkt för mycket. Det känns just nu som det händer mycket världen över för kvinnor och jag vill verkligen visa min omtanke och skrev detta:

”Never give up hope, your fight is our fight and please be strong! Together we can change the world and I will fight for womens human rights as long as I live . With all my heart, keep on fighting!”

 

Med kärlek till världens kvinnor//L

Kommentera

