Roligt med mål

Hittade en riktigt skojig sida på nätet ”funbeat” där jag kan göra min egen träningsdagbok och sätta upp mål. Jag blir mycket mer taggad när det gäller träning om jag har ett mål och där kan jag verkligen följa upp min träning samt få en hel del roliga tips från andra. Det gäller bara att komma över den där jobbiga gränsen när det hittas alla möjliga olika skäl till att slippa träning. Jag har minsann varit där men nu tror jag att gränsen är passerad. Det är ju vår och jag vill vara i form till sommaren. Löpningen känns mycket seg att komma igång med men det ska nog gå det också till slut.

Tänk så vi är funtade egentligen, när vi mår dåligt grottar vi in oss i det hela och tar oss inte tid till träning men när vi mår bra så är det inte svårt att känna sig motiverad. Dumt egentligen men jag funkar precis så tills jag kommer till en gräns när jag känner kropp och själ inte härdar ut längre. Träning är ju som ett lyckopiller och som ska vara kul. Har lagt ner alldeles för mycket tid och energi på fel saker istället för att göra det jag mår bra av. Men tur att jag kommer till insikt iallafall. Som sagt äldre och klokare för varje dag.

Med kärlek//L

2 thoughts on “Roligt med mål

  1. Åh löpning!
    Jag avskydde löpning tills jag en gång bara sprang. Helt i min takt, utan något större mål, med bra musik i öronen och utan prestationsångest.
    Då släppte det.

    Nu ger jag mig ut i skogen när jag är ledsen och kommer hem och känner mig bäst i världen. Skuttar fram pga ”runners high” och njuter av att få springa i sommarsolen.
    Om du lär dig älska löpning, har du hittat en stor lycka och styrka i livet!

    • Ja du sötis, så är det självklart. Jag har älskat löpning och det kommer igen det är jag säker på. När värmen kommer så kommer också lusten och då dånar det hårdrock ur min Ipod och full fart.
      Kram

Kommentera

