Livet från ett nytt perspektiv….

Nu är det dags…progressiva glasögon! Men jösses vilken skillnad. Förstår nu hur dåligt jag sett. Kan se tv-bilden från soffan nu och inte i en framflyttad fåtölj 1m från rutan. Vilken uppenbarelse helt enkelt och allt blir klart och tydligt. Har sett suddigt och dubbelt…jaja astigmatiskt kallas det för också.

Var och testade min syn på Synsam och sen fick jag veta vad det kostar med progressivt glas där ….höll på att falla av stolen. Hur kan dom ta så bra betalt och hur många mellanhänder är det egentligen, 7000kr bara för glaset och sen en båge på detta för minst 2000kr. Men jag fick ett tips från kollega om Lensway där jag köpt mina linser tidigare. Så jag åkte till Stinsen där de har en liten glasögonkiosk men långt ifrån hela sortimentet finns att se men ett bra urval. Hittade ett par kanonfina bågar och beställde direkt, 3000kr totalt…:) underbart!

Dessutom fick jag en rabatt på 1000kr via ”groupon”. Hur nöjd är jag inte? Så mina varmaste rekomendationer åt Lensway. Stinsen har en genomtrevlig och serviceinriktad personal där också. Nöjd!

En som ser nu bakom tangenterna//L

2 thoughts on “Livet från ett nytt perspektiv….

Kommentera

