Vårkänslor i huvudet

Våren väntar runt hörnet och jag vill göra så mycket. Huvudet är fullt av ideér och drömmar men jag vet inte hur jag ska få ut dom. Vissa drömmar får stanna kvar i mitt huvud. Läste en blogg igår om just drömmar och hur vi kan ha nytta av dom även om dom är jobbiga och svåra. Det är ju ibland fantasiupplevelser som är i drömmarna och som aldrig kan ske i verkliga livet men bara det är ju jättehäftigt. Mina drömmar just nu är fulla av färg och längtan till något nytt. Nu är det vår i luften också och det kan ge sån glädje men också jobbiga känslor. Det som borde vara en fantastisk tid men är det inte, för mig är det nog den tyngsta tiden på året. Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att känna så. Mycket har hänt under vintern och det har ju också satt sina spår och jag tänker ibland lite för mycket. Nu vill jag verkligen att något nytt ska hända i mitt liv och det är tid för det nu. Jag ska börja att ge mig ut och verkligen njuta av att det är ljusare och våren närmar sig. Jag kanske hittar något vårtecken ute också. Jag ska hålla ögon och sinne öppna för det jag ser idag, vem vet vad jag hittar under snötäcket som sakta smälter bort nu efter en lång och kall men härlig vinter.

Med kärlek//L

Kommentera

