Dans, träning och yoga…

Äntligen har jag hittat det jag sökt. Har tagit upp mitt gamla intresse att dansa salsa vilket är helt underbart skoj. De som dansar är otroligt trevliga och glada och alla älskar att dansa. Var på något som heter Salsaakademien igår ett par timmar och fick lära mig något nytt. Var hur glad som helst efter att ha varit där och dansat.

Nu tycker jag att min träning har landat och det jag gör känns helt rätt och väldigt skoj dessutom. Yoga och meditation, salsa och intervallträning i form av löpning och powerwalk. Samt något enstaka pass på gymmet. Nu närmar sig våren också och då plockas golfklubborna fram tidiga mornar på helgerna.

Har fått en och annan trist kommentar om att jag gör för mycket men det tycker jag verkligen inte. Jag fyller bara ut min fritid med det jag är intresserad av och som gör mig glad. Dessutom gör det underverk med mitt välbefinnande. Fullständigt urless på att inte utnyttja tiden på det som ger energi istället för att sugas ut på energi av antingen umgänget eller på fel saker. 

Självklart har jag dagar och kvällar som jag tar det lugnt och bara är. T.ex min yoga och meditationskurs som  är en gång i veckan och där vi i stort sett är här och nu och fokuserar på andningen och de små kroppsrörelserna. Skulle jag vara sönderstressad skulle jag aldrig klara av den kursen men det ger energi och harmoni till mitt liv.

Kan väl inte annat säga än att jag har hittat det som gör mig glad. Jag får rytmerna, beröring i dansen, glädjen, lugnet i yogan, farten i träningen och jag får vara jag och med härliga människor som har skoj och är glada. Framförallt så får jag leva ut min sensualitet i  salsan utan några krav…mmm det är underbart helt enkelt. Och golfen snart som ger mig härliga naturupplevelser där jag också kan ta fram min kamera och knäppa av några bilder som gör mig glad.  Ett glädjeskutt vill jag göra nu för livet och glädjen.

Med kärlek//L

Kommentera

