Vårdepression

Nu är den underbara våren snart här men den kan vara tung också. Jag hör till dom som lider av vårdepression och tycker allt är tungt på våren ett par veckor. Det mesta är svart och tungt men förra året så började jag med att gå till och från jobbet varje dag och det var min medicin det. Hörde även på Tv4-morgon tv häromdagen att det är just så vi ska göra som har det tungt…Gå ut och ta emot ljuset tidigt och helst när solen just gått upp. Så rätt jag gör 🙂 För ett par veckor sedan började jag känna av tyngden men jag började gå och genast blev det bättre. Det räcker med att jag inte går ut och går i ljuset på ett par dagar så blir det tungt igen. Tänk så enkelt det kan vara men jag vet att vi är många som känner samma sak.

En annan sak som också hjälper och det är att sysselsätta sig med något skoj som gör dig glad och för min del är det att dansa salsa…Så nu kan jag dansa mig igenom våren men det kommer jag att fortsätta med så länge jag tycker det är skojigt. Det är ju en tid nu som borde vara underbar men vi nordbor har fått alldeles för mycket mörkt och kyla som gör oss nere. Egentligen så är det inte här man ska bo iallafall inte vintertid.

Ut i ljuset och ta in energin nu för det ska jag göra.

Med kärlek//L

Kommentera

