Kärlekens väg

 
Att leva med fokus på framtiden är att inte leva alls. För vem kan peka på framtiden och säga att där är den och detta kommer att ske. Det är nu vi ska uppfylla våra drömmar och det är nu vi vill skapa livsglädje.
Kom ihåg! imorgon kan det vara försent att leva det liv du vill leva nu -idag.  Jag vill inte sitta i gungstolen och känna att jag skulle ha gjort si eller så för då skulle det blivit annorlunda.
Vi kan göra det annorlunda nu och idag! Stänga t.ex Facebook eller tv:n för en stund, en timme, en dag, en vecka eller längre och bejaka våra behov! Uttrycka kärlek till dom vi älskar! Då kan framtiden blir nutid. 
 Jag vågar leva mitt liv i sorg och glädje, kärlek och frihet! Jag lever mitt unika liv på jorden och ska fortsätta med det tills det sista nuet blir det första nuet ……
 
Med kärlek//L
Kommentera

