Låt mig vara den jag är!

 

Ibland väntar vi oss alldeles för mycket av våra nära och kära och eftersom de inte kan leva upp till våra förväntningar blir vi nästan alltid besvikna. Men vore det inte bättre om vi bara kunde låta oss vara dom vi är? Då skulle vi se dem som sådana de är – se skönheten och den godhet som vi beundrar, och se deras fel som vi också kan se hos oss själva.

När en person har placerats på piedestal, och gjort om henne så att hon ska stämma med våra förväntningar och våra behov genom att slipa bort kantigheterna och lägga till lite här och där då kan vi inte se hennes rätta jag längre som en gång vi fastnade för. Vi ser nu en illusion som har skapats. Då har vi förnekat den personens identitet och det är att inte se hennes sanna jag. Det vore mycket bättre för både oss själva och för våra nära och kära om vi kunde låta bli att ha så stora förväntningar, och istället acceptera varandra för dom vi är.

———————————-

Det jag vill säga är att varför ändra på något som vi en gång fastnade för och beundrade så mycket hos en person. Vi kanske ska fundera om den personen passar in i våra liv och värderingar vi har. Ibland kan det nya vara spännande och av nyfikenhet så ger vi oss in i något vi inte klarar av.  Vi måste vara dom vi är och acceptera andra som de är och våga mötas…

Här är jag och här är du och vi tillsammans kan besegra svårigheter utan att göra våld på oss själva. När vi en dag är sanna mot oss själva och accepterar varandra för våra brister kan vi känna sann kärlek.

Med kärlek//L

http://youtu.be/teuPgcFvgeg

2 thoughts on “Låt mig vara den jag är!

Kommentera

