Den goda och den onda sidan av livet i en storstad

 

En helg som börjat fantastiskt men som också ställer mig frågan om hur det egentligen står till med oss storstadbor? En helt underbar danskväll på fredagen och såmånga glada, härliga människor som alla delar ett intresse ”dans”. En kille sa till mig när vi dansade ”helt otroligt att på ett ställe och och så många som dansar, utan att dricka alkohol” Han var verkligen förvånad att det funkade men han gillade det. Och visst förstår jag vad han menar men att dansa med alkohol i kroppen går inte ihop för mig. Om jag säger så här ”jag vet av erfarenhet!” Min känsla för dansen och den glädje den ger mig är som en förälskelse som blommar som den allra vackraste vårblomma en ljummen och vacker vårdag.

Att promenera hem efter en sådan kväll med en fantastisk varm känsla i kroppen är sådan glädje.Tänk om läkarna kunde börja skriva ut recept på dans till de som är deprimerade då skulle många,många må mycket bättre men inte alla det vet jag men en stor del.

Att ha sett alkoholens baksida på nära håll på ett eller annat sätt gör att jag ser tydligt när det inte står helt rätt till i min omgivning, inte alltid men ofta. Jag blir otroligt bekymmersam och vill komma på något jag kan göra. Går i tankens tid och tar in det jag ser och funderar lite till. En del av de personer jag ser som seriösa och fina personer visar en annan sida efter en tid och jag upptäcker ett mönster…som jag känner igen ja!

Sen ett antal dagar tillbaka har det varit mycket prat om både alkohol och droger i olika sammanhang och att inte glömma den fantastiske,underbara,vackra Whitney Houston som var en beroendeperson och det tog tyvärr hennes liv alldeles för tidigt. Men många,många med henne har mist sitt liv p.g.a droger av olika slag.

Var på en klubb på lördagkvällen som jag inte borde ha gått till och när jag satt hemma och funderade på om jag skulle gå var jag osäker. Jag borde ha följt mig inte känsla eftersom när jag komdit var det mycket få personer där men jag beställde in en tonic och stannade en stund till. Det började droppa i en hel del folk och jag tänkte att jag får nog dansa ikväll iallafall. Det var inte så många jag kände och mycket unga söta tjejer som självklart fick dansa mycket. Men ibland är det bara intressant att iakta. Upptäckte en kille som stod utanför som jag känner men han kom tydligen inte in eftersom han var för full. Hans vänner lyckades övertala vakterna….Varför ha vakter? och det är väl deras uppgift att se till att folk inte blir för fulla och så släpper dom in en som är ….ja aspackad!!!  fel, fel, fel oavsett om hans vänner var där. Han var inte så mysig att ha omkring sig. han bjöd upp mig på vinglande ben och jag tackar sällan nej och inte denna gång heller. Anledningen var för att jag känner honom. Vi dansade men det var inte kul, han stank sprit, vinglade och hade ingen koll på turerna och kunde faktiskt skada mig. Lämnade honom till slut på dansgolvet och jag bestämde mig för att åka hem. På vägen hem i tunnelbanan stötte jag på den ena fullare än den andra…..Kände mig riktigt äcklad av alla påverkade personer. Gick av vid Odenplan och där på en bänk låg en man som var helt borta och hade gjort ner sig. De flesta tittade på honom och gick vidare men jag kunde inte bara gå förbi utan att kolla om han levde vilket han gjorde men han såg inte ok ut så jag ringde på hjälp och polisen kom efter ca 20-30 minuter.

Ja, det var min lördagkväll det och roligare har jag haft. Hade svårt att sova efter allt jag såg och upplevde ikväll. Fasen vad trött jag är på all alkohol som ställer till en massa skit för många. Är det här ett storstadsfenomen tro?

Kärlek till dig som läser från mig//Lottasan

2 thoughts on “Den goda och den onda sidan av livet i en storstad

    • Idag så bedövar många sig själva med alkoholen för att fly från andra känslor. Vill inte se all alkoholkonsumsion som negativt men vid fel tillfälle i livet så kan det göra stor skada.

Kommentera

