Vi får inte mer än vi mäktar med

Nu är det riktigt länge sedan jag skrev här men det har väl varit skäl till det och jag har inte haft energin att dela med mig av något i mitt liv.  Men nu har energin delvis kommit tillbaka till min kropp och i själen………Jaha!!! så fastnade jag igen, tänker att det ska vara intressant att läsa. Men ibland så är det lättare att bara skriva utan en massa tankar i huvudet, dom poppar ju upp som små kinderägg när jag börjar dansa på tangenterna. Eftersom det är ett bra tag sedan jag skrev sist så har det ju hänt en del och snurrigt också(milt sagt). Behåller nog en hel del för mig själv vid närmare eftertanke. Men jag har gjort en helomvändning i livet och som känns modigt och lite läskigt på samma gång. En del säger ju att det inte är målet under resan som är det viktigaste utan resan dit, och min resa har bara börjat. Om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte idag vad eller vart målet är 🙂 Men det ger sig säkert med tiden och jag tar ett steg i taget till att börja med. De stora sakerna som skett är väl att jag efter 10 år har slutat på mitt arbete, som jag trodde jag skulle ha i all evighet. Har lärt mig att inget varar för evigt, varken sorg eller glädje helt säkert. Så nu står jag här med framtiden i min famn med öppet sinne. Det stora är också att jag verkligen tog beslutet att alkohol inte ska vara i mitt liv mer och det har jag hållt fast vid. Mer om det kommer jag att skriva när jag är redo.

Nåväl, det var allt jag kunde förmå att förmedla just nu i skrivandets stund. Det poppar upp en massa saker jag skulle vilja skriva nu men det får vänta. Inte så länge som sist hoppas jag.

Lev väl alla vackra varelser och kärlek till alla

Kommentera

