Jag ber för livet

Bild

Så många flyr bort från sig själva och från det som betyder något och visst har jag själv gjort det i många år. Jag har lärt mig att stanna upp och verkligen känna, inte bara säga orden utan verkligen ”göra”. Det gör skillnad när jag gör det från hjärtat och med ärlighet.

Jag har mediterat i ett antal år men först nu känner jag lugnet infinna sig. Häromdagen var jag stressad och hade destruktiva tankar men efter att ha suttit i någon timme kände jag lugnet infinna sig i kropp och själ vilket gjorde att jag kunde sortera det som stressade mig men med ett lugn.

Jag ber inte bara för min egen del om jag inte verkligen behöver det. Jag ber för de som lider och har svårt. På sista tiden har jag noterat på facebook bl.a över att så många har behov av att uttrycka sig med känslor om livet och kärleken till allt levande. Men jag blir hjärtligt glad när jag läser vad någon skriver direkt från hjärtat med egna ord. Det finns ju en uppsjö av färdigtryckta bilder med vackra ord men jag känner inte det äkta. Jag förstår behovet hos många och hoppas och önskar att det betyder en ny tid är på väg och att vi ska våga visa mer kärlek och omtanke till livet och allt levande. Jag börjar med bön och meditation och det får mig att må bra och känna det goda och ger mig kraft att även kunna ge. Det ärligaste är att börja med sig själv och lära sig att känna kärlek till sig själv. När det händer är det lätt att ge.

Lev väl & känn livet och kärleken

Sat Nam

 

3 thoughts on “Jag ber för livet

  1. Thanks for sharing superb informations. Your website is so cool. I’m impressed by the details that you’ve on this blog. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply the information I already searched everywhere and just could not come across. What a perfect website.

Kommentera

