Förvirrad!

IMG_1034

Jag har nyligen kommit hem från en längre tid i Indien och är sig likt sen jag kom hem. Inte ens den här bloggen är sig lik…ja,ja uppdateringar behövs ja. Jag behöver nog uppdatera mitt liv också tror jag. Min tid i Indien var så fylld av kärlek, värme, andlighet och medmänsklighet och jag var full av energi när jag kom hem men efter ett par veckor hemma känner jag mig så förvirrad över mitt liv och många frågor snurrar i huvudet, ska det vara så här? vill jag stanna i Sverige? Nu hör ju till saken också att jag inte har något jobb och det borde jag ta tag i men jag vet inte hur jag ska börja där heller 😦 En spark därbak kanske skulle hjälpa just nu. Har verkligen inte lust till mycket nu och jag bara väntar på att kraften och lusten ska infinna sig. Jag blir självklart också tröttare och tröttare för varje dag. Har inte ens så stor lust att skriva här och hittar inte orden men jag har inte skrivit på länge.
Jag var ute med en god vän på en lång och vacker promenad en dag och vi hade fina samtal om livet och vart vi är och vart vi är på väg, han sa något klokt om att vi är i livets tredje kapitel och när barn har flugit ut och vi är fortfarande inte för gamla för att uppfylla våra drömmar, så klokt sagt! Visst har han rätt och jag vet vad jag vill och det är att vara FRI. Jag vill tillbaka till Indien och jobba, kanske öppna ett guesthouse med en vän jag träffade nu när jag var där, jag vill börja spela teater, jag vill flytta till mindre och resa, jag vill ha ett yoga och danscenter, jag vill leva mina drömmar men är det möjligt? Jag vet vad som hindrar….Pengar! Hade jag pengar skulle jag åka till Indien snart och bygga upp ett fint guesthouse och gäster skulle köa för att få komma dit. Är det möjligt tro? Nåväl, det är möjligt att drömma iallafall……

Namaste Love&Peace

2 thoughts on “Förvirrad!

Kommentera

