Ta hand om varandra

color

Ok, nu måste det sägas. Erkänner att jag har svårt att landa här hemma igen efter en tid i Indien och känner mig ensam. Jo jag har vänner och familj men det är alltid så svårt att få till det och ses. De flesta har fullt upp med allt från att ligga hemma på soffan till att stressa runt med allt möjligt. Efter min tid i Indien är det verkligen något jag reagerar på sen jag kom hem…..Ingen har tid!! Och det är så ”jobbigt” Hmmm, vänta nu, jag ska kika i min agenda om jag kan klämma in dig”. Orkar inte det har varit så mycket typ. Ok! vart är spontaniteten? Ja jag vet att jag har tid men ändå!
I den här stan bor det så mycket människor som är ensamma och känner sig ensamma, ja det finns även de som tar livet av sig p.g.a det….nej, nej inte jag inte 🙂 Visst beror det också på kylan och håller oss inne och cocoonar oss men kan vi inte göra det tillsammans? I Indien upplevde jag att alla pratar med varandra och tar en chai tillsammans och alla tar sig tid att prata en stund. De hjälps åt med att bidra med det lilla, jag såg fattiga familjer som även de bidrog med mat eller en slant åt de som var ännu fattigare. Jag saknar den där enkla medmänskligheten och kärleksfulla värmen. Nåja nu ska jag inte klaga för visst är det mycket bra här också men det är bara det där lilla extra som kan göra sån oändlig skillnad och jag vill göra skillnad.

Ta hand om varandra

Love&Peace

Kommentera

