Alla Hjärtans Dag

holding_hands

Så var det dags igen med denna dag som så många älskar att hata. Jag känner inte lika stort motstånd till den som jag gjort tidigare år, kanske för att jag gett upp hoppet! Nej, så är det inte men jag tycker däremot att det är ett komersiellt fiasko och spel för gallerierna. För min del så bryr jag mig inte så mycket om de små gulliga nallarna och tecknade hjärtan man ser över hela nätet en sån här dag. Det är ju också en utmärktdag att tillåta sig att klämma i sig en hög med läskiga gelé hjärtan.
Men visst för dem som aldrig annars på egen hand klarar av att visa kärlek kan det vara som en spark i baken. Jag vill lyfta fram kärleken 365 dagar om året. Varför är det så svårt att visa kärlek och medmänsklighet? Jag kan helt ärligt också erkänna att det gör ont att älska sina medmänniskor. Att reagera på orättvisor, elakheter och andra negativa handlingar kan ibland vändas emot mig, så att vara varsam kan vara ett bra sätt att gå fram på. Tidigare har även jag reagerat med ilska, irritation, förnekelse, förtal, men hur mådde jag? Inget vidare! Att ge av sin värme och medmänsklighet till andra är en sån fantastisk upplyftande och kärleksfull känsla. Att göra en medmänniska glad bara genom en liten komplimang eller ett annan omtanke är en liten handling men kan göra så stor skillnad.
Jag vill och önskar jag kunde förmedla de små enkla verktygen som gör livet lite finare för oss alla och jag gör så gott jag kan till de jag har omkring mig. Mitt recept är:

Visa en kärlekshandling
Kramas
Håll någon i handen
Visa Omtanke och Medmänsklighet
Omfamna med värme eller kyss någon
Ring till någon och tala om för personen hur mycket du tycker om honom/henne
Visa kärlek och medmänsklighet till alla varelser på vår jord
Var kärleksfull emot dig själv

Men framför allt låt det bli en del av din vardag och inte bara idag.

Love&Peace ForLife

Kommentera

