På bara knän!

pray-2

En man som jag bara kännt i några få timmar gick ner på sina knän framför mig på en slaskig trottoar i Stockholm och bad mig göra det jag borde göra för mig och livet. Om sanningen ska fram var det en stark handling som jag inte tog åt mig på en gång men nu börjar jag förstå. Det är lätt att glömma. Gör jag inte det jag bör göra så går jag tillbaka i mitt sätt att tänka, jag drar mig undan och vill vara för mig själv, ja det kan vara bra också och jag tycker om det men när det tar över och jag inte vill vara med folk alls då är det inte hälsosamt. Jag börjar tänka negativt och kritiskt och speciellt emot mig själv. Jag får inte glömma bort att jag måste göra det jag måste.
Han visste om detta utan att jag behövde säga något och förstod hur livsviktigt det är för mig, annars förlorar jag det som är viktigt för mig i livet och det är kärlek och medmänsklighet, närhet och omtanke. Det gör ont ibland och jag vill känna för det är ju det som är livet. Tack Mike!
Namaste

Love&Peace

Kommentera

