Fem Tibetanerna

sheet1

När jag var i Indien gick min yoga lärare noga igenom positionerna till de Fem Tibetanerna och jag tyckte de var sådär halvintressant. Nu har jag gjort dem varje morgon en tid och jag märker tydlig skillnad på ork och energi samt att jag tycker jag ser piggare ut i ögonen som får en annan lyster. Det jag funnit intressant är att jag har sen många år en fläck på ryggen som ser lite ut som en psoriasis fläck, den har kommit och gått under åren på samma ställe men jag har inte tänkt så mycket på den mer än att jag har noterat den. Nu har jag en längre tid verkligen tänkt på när den blommar ut. Det är när jag inte yogar eller mediterar. Nu har jag både läst och hört att de Fem Tibetanerna skall göra underverk och är det nu så är min övertygelse ännu större när det gäller sambandet mellan kropp och själ.
Om man nu kan påverka huden och dess reaktioner så varför skall det inte ligga mycket i det att vid negativa tankar och dåligt levnadssätt kan påverka vår hälsa. Jag blir mer och mer övertygad om att ett sunt sätt att leva och ett öppet och lyckligt hjärta håller oss friska.

Lev väl
Love&Compassion

Kommentera

