Livet

535956_10151433053009297_1473200900_n

En vanlig tisdag och jag vaknar efter att återigen sovit för lite. Just nu är det mycket som rör runt i huvudet. Känner ibland att jag tappar fotfästet och tron på mig själv och bara vill gömma mig någonstans där ingen kan hitta mig. Men vad hjälper det….Nu har det gått lite drygt sju månader sen jag slutade dricka och då borde väl allt vända men jag tycker saker bara blir värre. Det jag känner är att jag blivit mer medveten om är mina brister. Men jag gör ändå inte vad jag borde göra och hur mycket jag än vill och vet så gör jag det inte. I mitt huvud ibland känns det som om jag håller på att bli tokig, jag vet att jag måste gå på mina möten vilket jag gör och mår bättre men jag gör ändå inte vad jag måste göra. Jag jobbar i tolvstegsprogramet och då borde jag jobba med stegen…..borde! Du hör ju! Jag har lyssnat på så många talare nu och de säger alla detsamma, Jobba i stegen så kommer saker att klarna och bli bättre! Ja, jag ska men jag behöver en rejäl spark någonstans. När jag pratat med några av mina vänner i gemenskapen är det jag känner och går igenom inget ovanligt det tar längre tid för vissa och för andra ramlar poletten ner snabbt. Vad hjälper det att sitta på möten efter möten och ändå inte jobba i programmet? Inte ett dugg!
Idag var det en lite tyngre dag än vanligt. Fick besked att en vän utanför gemenskapen drabbats av blodcancer och jag kan inte ens hitta ord för hur ledsen jag känner mig för hans skull. Senare på mötet var det en som delade om att en kille i gemenskapen inte orkade längre och tog ett starkt beslut att avsluta det här livet, det gick som ett chockerande sus genom hela kyrkan och stämningen blev tung. Så sorgligt med sånt onödigt lidande som vi går igenom. Livet kan verkligen förändras på några sekunder och jag vill inte kasta bort mitt liv genom att må dåligt men ändå har jag inte orken och lusten att ta tag i det jag borde. Tiden går fort och den är värdefull, jag har bara en tid just här och nu som jag vill ta hand om bara jag hade orken.
En dag i taget och en sak i sänder. Men det viktigaste av allt är att vara snäll emot mig själv för då kan jag visa min medmänsklighet och kärlek till andra.

Love&Peace

Kommentera

