Andligt uppvaknande

576020_10151326449178093_1119055462_n

Ja jag vet att jag har skrivit om det tidigare att jag funnit lyckan men då har det varit yttre saker som även varit anledningen eller att jag trott jag funnit lugnet och lyckan. Men inne i mig har det varit ett ständigt kaos och efter att ha djupdykt i mina känslor och att ge upp har varit tvunget. Jag var tvungen att helt ge upp för att börja om på nytt och komma till en frihet. Jag minns stunden eller rättare sagt sekunden när det slog mig att det är ju så här det ska kännas och vara. Var det så enkelt? jag lärde mig att släppa taget och välja bort det som inte är bra. Gå min väg när jag känner obehag och lugnt vara mig själv och känna att jag duger faktiskt som jag är. För mig är allt detta ett andligt uppvaknande att våga tro på mig själv och att våga släppa taget, våga acceptera den jag är och vara den jag är. Jag har självklart fått mycket hjälp genom min tro, meditation och yogan men utan detta vore jag i ingemansland förvirrad.
Jag satt i Indien och efter yoga och meditation och efter att jag släppt taget och gett mig iväg från det som var dåligt kände jag mig så stark och glad. En värme inom mig som var obeskrivlig, som ett barn som hittat hem. Är det så här det ska kännas tänkte jag och varför har jag inte tänkt såhär tidigare? är det så enkelt? Fast nu när jag sitter här hemma och tänker tillbaka så har jag kämpat i flera år med svåra och tunga känslor så det har inte varit enkelt. Det har varit många nyanser av svart som jag suttit fast i.
Jag känner en sån frihet och lycka nu och kan inte sätta ord på det för att förmedla. Jag tackar min högre makt för den hjälp jag fått och är tacksam över det jag fått. Om man pratar om att se saker med nya ögon så har jag fått nya ögon att se med.

ForLife & Love&Peace

Kommentera

