Ja, jag är stolt!

426378_543750855665056_309157519_n
Jag kan nog ärligt säga med mitt hjärta att jag följer buddhismens väg. Idag kan jag stå för det och vet vad det innebär. Jag har verkligen tagit reda på saker innan jag ärligt kan erkänna att jag är buddhist och jag har ifrågasatt både mig själv och den buddhistiska läran och nu vet jag. Min nyfikenhet började för sådär 15 år sedan när jag tränade kampsport där filosofin fanns med i form av meditation. Nu har jag varit på olika konvent och gjort både en inre och yttre resa och varit en längre tid i Indien där jag verkligen fick fundera på vad jag tror på och vad jag vill. Nu finns det inga tvivel längre och jag känner mig trygg och ärlig i min tro som är stark. Nu är det ett naturligt sätt för mig att leva men det har också inneburit att jag har fått förändra mitt liv men ack så mycket bättre det har blivit och det känns så rätt. Min lycka är med Buddha i mitt hjärta vart jag än är.

Lev i kärlek & i sanning
Bhavatu Sabbah Mangalam

Kommentera

